logo

logo

poniedziałek, 24 marca 2014

Zielony dip - pyszne guacamole

Na sobotni wieczór warto mieć przygotowane jakieś przekąski. A bo to nigdy nie wiadomo,czy jakiś dobry film nie będzie emitowany w telewizji, a może znajomi wpadną na niespodziewaną imprezkę. W ten weekend u mnie rządziły chipsy ziemniaczane i talent-show w TV. A w koszyku z owocami od kilku dni dojrzewało awokado. Miałam więc czas, żeby zastanowić się, jak je wykorzystać. i wtedy przypomniałam sobie, że kiedyś moja siostra Asia robiła pyszny zielony dip. Wróciłam pamięcią do tamtego smaku, i postanowiłam go odtworzyć. I chyba się udało. Smak super, konsystencja odpowiednia do nabierania, w moim przypadku na chipsa, no i ten zielony,wiosenny kolor...Pycha!

Potrzebne składniki:

- 1 dojrzałe awokado
- 1 pomidor
- 1 ząbek czosnku
- sok z połowy cytryny
- 1/3 pęczka pietruszki
- sól
- świeżo mielony pieprz
- pieprz cayenne


Po przekrojeniu i usunięciu pestki z awokado, miąższ wydrążyć łyżeczką i rozgnieść na miazgę. Czosnek przecisnąć przez praskę, wycisnąć sok z cytryny, wymieszać. Pomidora pokroić w drobną kosteczkę, a pietruszkę posiekać.Wymieszać wszystko razem, dodać soli i pieprzu cayenne, a na koniec doprawić grubo mielonym pieprzem. Podawać schłodzone z ulubionymi przekąskami, warzywami lub tostami.

Dobrze byłoby też dodać połowę posiekanej białej cebuli, zaostrzyłaby ona smak guacamole. Niestety w mojej lodówce wystąpiły braki, i cebuli nie znalazłam..  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly