logo

logo

środa, 19 marca 2014

Jagodowy kisiel domowy

Dziś na deser będzie kisiel. Taki prawdziwy, domowy, z owoców zbieranych latem. Zabierałam się do jego przygotowania już dobrych kilka dni, chociaż słoiki z resztkami owoców od mamy stały w lodówce trochę dłużej. Po zrobieniu tego kisielu od razu pożałowałam, że dopiero dziś go przygotowałam! To deser ekspresowy. I do tego taki pyszny, przypomina mi w smaku czasy podstawówki, kiedy na stołówce szkolnej do obiadu wydawany był taki rzadki, lekko różowy kisiel do picia. Uwielbiałam go. Zawsze prosiłam o drugi kubek :) Dzisiejszy mój kisiel ma zdecydowanie bardziej intensywny kolor i smak, przygotowany z jagód. Ale nadają się chyba wszystkie soki z przetworów owocowych.

Potrzebne składniki:

- 300 ml soku owocowego
- 4 łyżeczki mąki ziemniaczanej
- 100 ml wody

Sok z owocami podgrzać w rondelku, a mąkę rozmieszać w zimnej wodzie. Po zagotowaniu zdjąć garnek z ognia, wmieszać wodę z mąką, i ponownie zagotować, ciągle mieszając.
Na tą ilość soku podana ilość mąki da kisiel półpłynny, w zależności od upodobań, ilość mąki należy zwiększyć.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly