logo

logo

piątek, 18 lipca 2014

Naleśniki z serem i konfiturą porzeczkową

Ciasto na naleśniki to niby taka prosta rzecz, jajka, mąka, mleko i cukier, właściwie nie ma nic skomplikowanego w przepisie na te placki. Nie ma, pod warunkiem, że ma się sprawdzony przepis albo idealne oko, tudzież lata wprawy w robieniu placków "na oko".  Ja nie miałam dotychczas ani jednego, ani drugiego. Dotychczas - bo przetestowałam właśnie przepis na naleśniki wg Doroty z Moich Wypieków, i jestem zadowolona. Powiem szczerze, że pierwszy raz smakują mi naleśniki własnej roboty!
Są bardzo cienkie, puszyste i delikatne, smażą się na piękny złoty kolor. Idealne do twarogu, ale też i słonych potraw. Tym razem u mnie ze słodkim twarożkiem i konfiturą porzeczkową.

Potrzebne składniki na 15 sztuk:

- 200g mąki
- 4 jajka
- 600 ml mleka
- 2 łyżki cukru
- olej do smażenia
- 500g twarogu
- 200g śmietany
- 3 łyżki cukru waniliowego
- 100-150g cukru  

Sposób wykonania: 

Mąkę przesiać do miski,wymieszać z cukrem. Dodać jajka i część mleka, włączyć mikser. Mieszać na średnich obrotach, dodając resztę mleka. Miksować do połączenia się składników. Ciasto dobrze jest zostawić na 20-30 minut, żeby odpoczęło. Ale jeśli nie macie czasu, to można ten etap pominąć. Naleśniki smażyć na złoto na rozgrzanej patelni, natłuszczonej odrobiną oleju.


Twaróg rozdrobnić widelcem, dodać śmietanę i cukier według uznania, wymieszać. Smarować placki i złożyć w kopertę. Na każdy naleśnik nałożyć łyżeczkę konfitury porzeczkowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly