logo

logo

środa, 14 maja 2014

Szparagi z makaronem, czosnkiem i cytryną

Wiosna, ach wiosna! Na dobre zagościła już najpiękniejsza pora roku, moja ulubiona zresztą. Kwiaty kwitną, słońce świeci, wszelkiego rodzaju robaczki budzą się i rozpoczynają swoją ciężką pracę w ogrodzie natury. Najbardziej lubię wyprawy na rynek - dostaję tam oczopląsu na widok świeżych warzyw, owoców, intensywnych kolorów nowalijek. Najchętniej kupiłabym wszystko: botwinkę, młodą kapustkę, ziemniaczki, marcheweczkę, fasolkę i szparagi, a na deser jeszcze kupiłabym kalafiora... I tak jest zawsze, za każdym razem gdy jestem na rynku. Ale ostatnim razem udało mi się opanować moje zapędy, i zdecydowałam, że będę kupować wszystkie te świeżynki po kolei. I z każdej przygotuję co najmniej 2-3 dania, żeby wykorzystać ich wszystkie walory.
Na pierwszy ogień wzięłam szparagi. Zielone, piękne i dorodne. Pierwszy przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Lato w kuchni przez okrągły rok". Połączenie delikatnych szparagów z makaronem okazało się rewelacyjne, a do tego wykonanie zajmuje nie więcej niż 30 minut. Zdrowo, pysznie, aromatycznie... Pycha!


Potrzebne składniki:

- pęczek szparagów zielonych
- 250g makaronu
- 100 ml oliwy
- 3 ząbki czosnku
- sok i skórka z połowy cytryny
- 2 łyżki posiekanej natki pietruszki

Odłamać ze szparagów twarde, zdrewniałe końcówki, a łodygi pokroić ukosem na 2cm kawałki. Główki pozostawić w całości. W garnku do gotowania na parze zagotować wodę, i gotować szparagi ok. 5 minut, do miękkości. W drugim garnku ugotować makaron al dente. Najlepiej, żeby było to rigatoni lub penne, w każdym razie krótki i gruby makaron jest tu wskazany.

Na patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć na złoto drobno posiekany czosnek. Zdjąć z ognia i dodać sok z cytryny. Gdy makaron będzie gotowy, przełożyć go na patelnię, dodać szparagi i dobrze wymieszać.
Przełożyć na talerze, posypać siekaną natką i startą skórką z cytryny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly