logo

logo

sobota, 29 kwietnia 2017

Buraczane ciasto czekoladowe

Nasłuchałam się, naoglądałam, naczytałam... I się przekonałam. Buraczane brownie to dla mnie zupełna nowość i totalne zaskoczenie. Bo przecież burak ma charakterystyczny smak i zapach, a dodany do ciasta musi wpłynąć na jego smak. Ale czy na pewno negatywnie? Wręcz przeciwnie! To brownie to dla mnie zagadka. Wiedząc, co jest w składzie, doszukuję się posmaku buraka i odnajdując, oceniam jego wpływ. Próbując jednak ciasta z zamkniętymi oczami, zapominając o składnikach, odnajduję pyszne, gęste ciasto czekoladowe, z dodatkiem czegoś nowego, co nadaje fajny smaczek. Tak czy owak, wrażenia są pozytywne, ale jest to chyba smak, do którego trzeba się przekonać nie inaczej, niż samemu próbując.
Polecam szczególnie osobom, które lubią eksperymenty w kuchni.

Podstawą do przygotowania ciasta jest przepis Kingi Paruzel.

Potrzebne składniki:

- 400 g ugotowanych buraków
- szklanka mąki
- 3 jajka
- pół szklanki cukru
- 1/4 szklanki kakao
- 100 g czekolady gorzkiej
- szczypta soli
- łyżeczka cynamonu
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 100 g białej czekolady
- płatki migdałów



Sposób wykonania:

Buraki pokrojone w cząstki, jajka, cynamon, sól, kakao i cukier umieścić w malakserze i zmiksować na gładką masę.
Czekoladę posiekać, wsypać do miski, dodać mąkę i proszek do pieczenia. Dodać całość do płynnej buraczanej masy i wymieszać.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni, a foremkę włożyć papierem do pieczenia. Przelać ciasto  do formy, piec 25-30 minut.
Białą czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i polać nią ciasto, gdy wystygnie. Posypać płatkami migdałów.





1 komentarz:

Printfriendly