logo

logo

piątek, 9 września 2016

Jeszcze więcej hummusu!

Pasta z ciecierzycy to mój nowy "must have" w lodówce. Hummus tak mi zasmakował, że postanowiłam wypróbować jego nowe wersje. Każda z nich jest pyszny i wyjątkowy, komponuje się z innymi dodatkami.

Hummus pietruszkowy - lekki, świeży, z dodatkiem soku z cytryny i jogurtu naturalnego, przypomina grecki sos, świetny do mięsa i warzyw, choć z kanapką też był pyszny. Pomysł i recepturę na niego dostałam od koleżanki Ani, która poczęstowała mnie nim w pracy.

Hummus pikantny - powstał z potrzeby poznania nowej wariacji na temat ciecierzycy :) Dla mnie chyba najlepsza z dotychczas przygotowanych przeze mnie past. Pikantna, treściwa, o zdecydowanym smaku.

Z pewnością wypróbuję jeszcze kilka kombinacji, bo ciecierzyca to świetny produkt, bardzo zdrowy i co najważniejsze, łatwo dostępny i pyszny.

Każdy z Was z pewnością odkryje swój ulubiony hummus!

Potrzebne składniki:

- słoik ciecierzycy w zalewie
- natka pietruszki
- mały jogurt naturalny
- sok z cytryny
- chilli w płatkach
- pieprz kajeński
- sól
- papryka słodka wędzona

Sposób przygotowania:

I. Hummus z chilli

Połowę słoika ciecierzycy umieścić w wysokim naczyniu, dodać pół łyżeczki chilli w płatkach, sól i pieprz, oraz paprykę wędzoną. Zblendować, dodając po łyżce wody, aż do uzyskania pożądanej konsystencji.


II. Hummus pietruszkowy

Połowę słoika ciecierzycy umieścić w wysokim naczyniu. Natkę opłukać i posiekać. Dodać sól, pieprz, sok z ok. ćwiartki cytryny. Całość zblendować, dodając jogurt naturalny, do uzyskania pożądanej konsystencji.







5 komentarzy:

  1. Muszę zrobić w końcu sama hummus, bo jak do tej pory jedynie kupje ten z lidla bądź biedronki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto samemu robić hummus. Jest to tak szybkie, że nie ma na to wymówki ;)

      Usuń
  2. Hummus pietruszkowy brzmi naprawdę ciekawie. Nie jadłam go w takiej postaci jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spróbowałam od koleżanki i mnie zauroczył. Bardzo świeży i oryginalny. Polecam!

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

Printfriendly